Eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Evelien Huizingh - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Evelien Huizingh - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

10 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Hallo allemaal,

De eerste werkweek zit er weer op. Vanaf dinsdag hebben we ‘s ochtends meegereden met twee co-assistenten, Arzo en Renee, naar het ziekenhuis. Zij beginnen elke dag om half of kwart voor acht dus wij ook. Eenmaal in het ziekenhuis hebben we veel gesprekken gehad en mee mogen kijken met verschillende mensen. Het OK personeel begint elke dag al om 7 uur en werkt door tot 3 uur. Naast het voeren van gesprekken ging er veel tijd zitten in het uitwerken daarvan. We hebben heel wat nieuwe inzichten gekregen en voor volgende week ook alweer een aantal gesprekken gepland. Onze opdracht loopt lekker dus.

Rond half 4 zit onze dag er weer op en wandelden we weer naar huis. Vaak zijn Arzo en Renee dan nog niet klaar. Na de warme wandeling is het heerlijk om in het zwembad te duiken en dan op een ligbed weer op te drogen tot etenstijd. ‘s Avonds lazen we vaak een boekje of keken we een serie en gingen we vroeg ons bed in.

De afgelopen dagen hebben we niet heel veel meer van het eiland gezien dan het ziekenhuis, de supermarkt en het resort. Het waren wel lekkere rustige dagen om in het ritme te komen maar we willen toch graag wat meer van het eiland zien. Daarom hebben we besloten om een auto te huren. Via Arzo hebben we wat namen van verhuurders doorgekregen en bij één van hen hebben we een auto gehuurd. Gisteren werden we opgehaald bij het ziekenhuis door de verhuurder om de auto op te halen. Toen we wilden betalen, werd Joep zijn creditcard geweigerd dus toen moesten we contant betalen. Veel mensen op het eiland spreken Nederlands of in elk geval Engels, maar niet iedereen. Dus samen met een man die alleen Spaans en Papiaments sprak gingen we naar een ATM om te pinnen. Drie ATM’s later hadden we eindelijk het geld bij elkaar en mochten we de auto meenemen.

Het zijn bijna allemaal automaten hier op het eiland dus dat rijdt wel makkelijk. We hadden bedacht dat we daarna Oranjestad in wilden dus parkeerden we de auto op een plek waar nog meer dan genoeg plekken vrij waren. Het bleek alleen iets verder van Oranjestad af te liggen dan gedacht, maar de route die we moesten lopen liep langs de zee dus we hebben direct even pootje gebaad in het water. Het is heerlijk qua temperatuur en prachtig mooi blauw!

In Oranjestad is alles gericht op de Amerikaanse toeristen. Er is een groot en knal roze winkelcentrum met heel veel souvenirwinkeltjes. Ook is er een grote winkelstraat met bekende (betaalbare) merkketens en er is een winkelcentrum met winkels als Gucci en Prada etc. Restaurantjes zijn we niet echt tegen gekomen behalve een paar in het roze winkelcentrum. We hebben daarom gegeten bij Iguana Joe’s. Volgens ons is de naam afgeleid van dé grap van het eiland. Overal vertellen ze je dat je leguanensoep te eten krijgt om je af te schrikken. We hebben de grap nu al meerdere keren gehoord, en nog steeds geen leguanen soep gehad ;)

Vandaag, zaterdag, hebben we de Hooiberg beklommen. Het is de oude vulkaan van het eiland maar daar zie je niets van terug. Het is een grote rotsige berg van 164 meter hoog waar je na meer dan 600 treden het uitzicht over het eiland vanaf kunt bewonderen. Helaas was het bij ons deels bewolkt anders kon je vanaf hier Venezuela zien liggen.
Na deze warme wandeling hebben we boodschappen gedaan bij Super Foods oftewel de Jumbo. Alles is precies het zelfde, het heet alleen anders en alles is in het Engels maar de huismerk producten zijn de Jumbo producten.

De middag hebben we doorgebracht bij het zwembad en op ons balkonnetje. Hoewel ik me goed had ingesmeerd ben ik toch een beetje verbrand.

Zo meteen gaan we gaan kijken of het gaat lukken om een avondmaaltijd op 1 pitje te koken en wat we morgen gaan doen moeten we nog bedenken.

Liefs vanaf de ‘One Happy Island’

Evelien