Tweede weekend - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Evelien Huizingh - WaarBenJij.nu Tweede weekend - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Evelien Huizingh - WaarBenJij.nu

Tweede weekend

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

20 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Hallo allemaal,

Echt heel leuk dat jullie allemaal mijn blog lezen!
Afgelopen weekend hebben we weer wat meer gezien van het eiland.

Zaterdagochtend heb ik eerst met Ilse en mama geskyped en weer even bijgekletst.
Het zou de hele dag bewolkt blijven dus het leek Joep en mij een goed idee om te gaan wandelen in het Nationaal Park Arikok. We zijn naar het bezoekerscentrum gereden en hebben daar overlegd met een medewerkster welke route het leukst was om te lopen. Zij raadde ons aan om naar de Natural Pool te wandelen. Een wandeling van ongeveer 2 uur.

De route ging over meerdere heuvels door het droge landschap, erg mooi! Halverwege de heenweg brak echter de zon toch door en werd het erg warm. Gelukkig hadden we genoeg water bij ons en hebben bij de Natural Pool lekker op de rotsen gezeten in de waterdamp van de botsende golven tegen de rotsen. Helaas hadden we geen zwemkleding bij ons dus hebben we niet kunnen zwemmen. De Natural Pool is een soort cirkel waar aan één kant hoge rotsen omheen staan en aan de andere kant lagere rotsen. Dit beschermt net genoeg om de golven en de stroming te breken. Vroeger werden hier de gevangen schildpadden in bewaard tot ze verkocht werden.

De terugweg was nog warmer dan de heenweg, maar we waren erg blij met de wind die enigszins verkoeling bracht. De wind is in vergelijking met de eerste dagen op het eiland sterk verminderd maar is nog steeds behoorlijk aanwezig wat in dit geval wel fijn was.
We waren bang dat we de verkeerde weg terug hadden genomen, maar gelukkig bleek dit niet zo te zijn.

Eenmaal weer in de auto was de verkoelende airco heel fijn. We zijn over de enige verharde weg het nationaal park doorgestoken naar de kust. Op deze weg mag je maar 20 km per uur en daar zorgen ze zeer effectief voor door i.p.v. drempels goten gemaakt te hebben van rotsblokken. Om de 10 meten ongeveer was het afremmen tot 10 km/uur.

We kwamen uit bij een hele mooie baai waar de stroming te sterk was om te mogen zwemmen (stond op het waarschuwingsbord) maar ik kon het toch niet laten om even met mijn voeten in de zee te gaan. Dit resulteerde in een natte broek want de golven waren toch iets hoger dan ingeschat ;)
De rest van de middag hebben we doorgebracht bij ons appartement en het zwembad.

Zondagochtend zijn we vrij op tijd op weg gegaan, dit maal naar de Alto Vista Kapel, het allereerste kerkje van het eiland. De kronkelige weg er heen was gemarkeerd met allemaal witte kruizen met spreuken (zinnen uit het Onze Vader) erop. Het is een katholiek kerkje en was vrij klein maar mooi en er stonden allemaal verse bloemen. Buiten lag het Labyrint van de vrede dat gemaakt was met allemaal stenen waar je doorheen kon lopen.

Nadat we het kerkje bekeken hadden, hebben we de Alto Vista Trail gelopen. Een kleine wandeling door de natuur naast het kerkje. We hebben al veel hagedissen gezien de afgelopen dagen, maar op dit stukje waren ze echt overal. Het blijven leuke beestjes.

Van het kerkje zijn we naar de natural bridge gereden. Toen wij het kerkje bekeken hadden, kwam er een dagtour met toeristen in allemaal gele jeeps naar het kerkje en vlak voordat we bij de natural bridge waren zagen we al deze jeeps bij een ruïne staan. Die hebben wij dus ook maar bekeken (we moeten nog steeds opzoeken wat het was). Het leek een oud fort. Vanaf daar Zijn we door gegaan naar de natural bridge. Net voordat de toeristen er ook allemaal waren, is het ons gelukt om foto’s te maken van alleen ons op de brug. Het is een stuk rots waar de zee doorheen stroomt zodat er een brug ontstaat. Er was vroeger een grotere brug, maar die is een paar jaar geleden ingestort. Nu is er naast de ingestorte oude, een kleine nieuwe aan het ontstaan.

Na de brug zijn we naar huis gereden en ‘s middags hebben we op het strand doorgebracht.

‘s Avonds hebben we een beetje uitgezocht wat we in Suriname willen gaan doen, want daar gaan we vanaf 29 mei nog een weekje vakantie houden!

Nu ga ik weer verder met mijn bacheloropdracht.

Liefs,

Evelien

• 21 Mei 2015 - 11:33

Gea Gunnink:

Leuk om je verhalen te lezen, zowel over jullie opdracht in het ziekenhuis als jullie belevenissen daarbuiten. Fijn dat je net je rijbewijs hebt om op het eiland rond te toeren om al het moois te bekijken. Ook wel stoer, eigenlijk! Geniet er vooral van! En ook van de warmte, want hier wil het nog niet echt zomeren !
    Liefs, mama

• 21 Mei 2015 - 21:35

Tante Henny:

Dag Evelien,
    Wat leuk Evelien dat we mee kunnen genieten hoe je het daar vergaat in Aruba.
    Is je opdracht in het ziekenhuis interessant ?
    Maar geniet ook maar lekker in je vrije tijd om wat van het eiland te zien.
    Ik kijk nu weer uit naar je volgende blog.
    Hartelijke groeten van tante Henny